МОДУЛЬ 2

 

Теми: 1. Техніка розведення кролів;

             2. Годівля кролів;

             3. Утримання кролів;

             4. Хвороби кролів;

             5. Ветеринарно-профілактичні заходи;

             6. Звірівництво).

 

1. Яким вимогам має відповідати кролиця основного стада ?

1.                 Мати стандартну живу масу (4,5–5,5 кг) і міцну конституцію

2.                 Регулярно приходити в охоту і запліднюватись

3.                 Вирощування не більше 5 кроленят в кожному окролі

4.                 Бути високо молочною (400–450 г молока за добу)

5.                 Бути високо молоченою (400–450 г молока за добу), не витрачаючи при цьому живої маси

6.                 Бути спокійною, з добрими материнськими якостями

7.                 Кролиці, що абортували або поїли своїх кроленят

 

2. Зазначте схему інтенсивного використання самців у парувальний період:

1.                 Щодня покриває 4–6 самок (2–3 вранці, решта – увечері)

2.                 Одного дня покриває 4–6 самок, а наступні два дні – відпочиває

3.                 Протягом двох днів покриває по 4–6 самок, а третій день – відпочиває

 

3. Для проведення спаровування кролів необхідно:

А. Самця і самку пересадити у вільну клітку

Б. Самку підсадити у клітку до самця

В. Самця підсадити у клітку до самки

 

4. Які заходи слід проводити у період підготовки до парування кролів ?

1.                 Скласти виробничий календар

2.                 Скласти план підбору пар

3.                 Провести ремонт приміщень. Кліток

4.                 Встановити гніздові ящики (маточники у клітки)

5.                 Провести зооветеринарний огляд поголів’я (хворих вибраковувати, ожирівши зменшити поживність раціону, а худих – перевести на більш калорійний)

6.                 Перевести усіх самців в окреме приміщення

7.                 Розташувати самців поряд із закріпленими за ними самками

 

5. Зазначте умови організації напівущільнених окролів:

А. Ритм відтворення 90–100 днів (3–4 окроли в рік). Відсадження молодняку у 45-денному віці. Спаровування кролиці у день відсадження кроленят або на 1–5 день після того.

Б. Ритм відтворення 31–43 дні (7–8 окролів у рік). Відсадження молодняку у 30-денному віці. Спаровування кролиці на 1–5 день після окролу

В. Ритм спаровування 60–73 дні (5–6 окролів у рік). Відсадження молодняку у 45-денному віці. Спаровування кролиці на 30–35 день після окролу

 

6. Зазначте умови організації ущільнених окролів:

А. Ритм відтворення 90–100 днів (3–4 окроли в рік). Відсадження молодняку у 45-денному віці. Спаровування кролиці у день відсадження кроленят або на 1–5 день після того.

Б. Ритм відтворення 31–43 дні (7–8 окролів у рік). Відсадження молодняку у 30-денному віці. Спаровування кролиці на 1–5 день після окролу

В. Ритм спаровування 60–73 дні (5–6 окролів у рік). Відсадження молодняку у 45-денному віці. Спаровування кролиці на 30–35 день після окролу

 

7. Як організувати відсадження кроленят і їх вирощування після нього?

1.                 Краще забрати самку від кроленят

2.                 Відсаджувати, як правило одночасно всіх

3.                 Визначити стать кроленят

4.                 Провести мічення кроленят

5.                 Розділити їх за статтю і утримувати індивідуально

6.                 До 3-х місячного віку утримувати гніздами, а потім, розділивши за статтю, самців – індивідуально, а самок – по 2–3 голови в клітці

 

8. Зазначте системи утримання кролів:

1.                 Зовнішньо кліткова

2.                 Внутрішньо кліткова

3.                 Шедова

4.                 В механізованих крільчатниках з регульованим мікрокліматом

5.                 В механізованих крільчатниках з природною вентиляцією

 

9. У чому полягає суть зовнішньо кліткового утримання кролів ?

 

1.                  Це утримання кролів у капітальних приміщеннях з регульованим мікрокліматом у кліткових сітчастих батареях при повній механізації трудомістких процесів, сухому типі годівлі і рівномірних цілорічних окролах

2.                 Це цілорічне утримання кролів у дерев’яних клітках, розташованих під відкритим небом. Характерний змішаний тип годівлі та весняно-літні окроли.

3.                 Це утримання кролів влітку під навісами. У сітчастих клітках надворі, а взимку – сараях. Характерний змішаний тип годівлі і весняно-літньо-осінні окроли.

4.                 Це утримання кролів у шедах-сараях або полегшених приміщеннях з примусовою вентиляцією влітку та обігрівом взимку. Клітки сітчасті. Тип годівлі змішаний або сухий. Можлива механізація роздачі корму. Напування кролів і видалення гною.

 

 

10. У чому полягає суть шедової системи утримання кролів ?

1.                 Це утримання кролів у капітальних приміщеннях з регульованим мікрокліматом у кліткових сітчастих батареях при повній механізації трудомістких процесів, сухому типі годівлі і рівномірних цілорічних окролах

2.                 Це цілорічне утримання кролів у дерев’яних клітках, розташованих під відкритим небом. Характерний змішаний тип годівлі та весняно-літні окроли.

3.                 Це утримання кролів влітку під навісами. У сітчастих клітках надворі, а взимку – сараях. Характерний змішаний тип годівлі і весняно-літньо-осінні окроли.

4.                 Це утримання кролів у шедах-сараях або полегшених приміщеннях з примусовою вентиляцією влітку та обігрівом взимку. Клітки сітчасті. Тип годівлі змішаний або сухий. Можлива механізація роздачі корму. Напування кролів і видалення гною.

 

11. У чому полягає суть утримання кролів у закритих приміщеннях ?

1.                 Це утримання кролів у капітальних приміщеннях з регульованим мікрокліматом у кліткових сітчастих батареях при повній механізації трудомістких процесів, сухому типі годівлі і рівномірних цілорічних окролах

2.                 Це цілорічне утримання кролів у дерев’яних клітках, розташованих під відкритим небом. Характерний змішаний тип годівлі та весняно-літні окроли.

3.                 Це утримання кролів влітку під навісами. У сітчастих клітках надворі, а взимку – сараях. Характерний змішаний тип годівлі і весняно-літньо-осінні окроли.

4.                 Це утримання кролів у шедах-сараях або полегшених приміщеннях з примусовою вентиляцією влітку та обігрівом взимку. Клітки сітчасті. Тип годівлі змішаний або сухий. Можлива механізація роздачі корму. Напування кролів і видалення гною.

 

12. Зазначте оптимальні параметри мікроклімату в механізованих крільчатниках:

1.                 Температура +18–20°С

2.                 Температура +14–16°С

3.                 Відносна вологість 60–75%

4.                 Відносна вологість 80–85%

5.                 Швидкість руху повітря – не більше 0,3 м/сек.

6.                 Швидкість руху повітря – не менше 0,3 м/сек..

 

13. Вкажіть потребу лактуючих кролиць у:

 

Енергії,

г корм. од.

на 1 кг живої маси

Перетравному протеїні,

г у 100 г корм. од

Клітковини,

% від сухої речовини

1.                 32

2.                 45

3.                 60–120

А. 16–18

Б. 14–15

В. 12–13

а. 15–20

б. 12–15

в. 10–16

 

14. Вкажіть потребу дорослих кролів в період спокою у:

 

Енергії,

г корм. од.

на 1 кг живої маси

Перетравному протеїні,

г у 100 г корм. од

Клітковини,

% від сухої речовини

1.  32

2.  45

3.  60–120

А. 16–18

Б. 14–15

В. 12–13

а. 15–20

б. 12–15

в. 10–16

 

15. Які типи годівлі застосовуються в кролівництві ?

1.                 Комбінований (змішаний)

2.                 Концентрований

3.                 Сінажно-коренеплодний

4.                 Сухий

 

 

16. Які корми згодовують кролям при змішаному типі годівлі ?

1.                                         Грубі (сіно, трав’яне борошно, гіллячковий корм)

2.                                         Соковитий (кормовий буряк, морква. Капуста. Сінаж)

3.                                         Повнораціонний гранульований комбікорм

4.                                         Зернові корми, комбікорм, макуха

5.                                         Силос кукурудзяний

6.                                         Жом

7.                                         Зелену траву

 

17. Які корми згодовують кролям при сухому типі годівлі ?

1.                                         Грубі (сіно, трав’яне борошно, гіллячковий корм)

2.                                         Соковитий (кормовий буряк, морква. Капуста. Сінаж)

3.                                         Повнораціонний гранульований комбікорм

4.                                         Зернові корми, комбікорм, макуха

5.                                         Силос кукурудзяний

6.                                         Жом

7.                                         Зелену траву

 

18. Зазначте недоліки змішаного типу годівлі:

1.                 Згодовування кормів у натуральному вигляді

2.                 Великі затрати праці на підготовку і роздавання кормів

3.                 Потреба великої кількості годівниць

4.                 Понижена потреба у воді

5.                 Складність балансування раціону

6.                 Необхідність щоденного чищення і дезінфікування годівниць

7.                 Мають місце перехідні періоди від одного виду кормів до іншого

 

19. Зазначте незаразні хвороби органів дихання кролів і запобіжні заходи їх вирішення:

1.                 Катар шлунку і кишечника

2.                 Риніт

3.                 Бронхіт

4.                 Метеоризм, тимпанія

5.                 Стоматит

6.                 Пневмонія

7.                 Тепловий удар

А. Не згодовувати мерзлих кормів

Б. Не допускати протягів у приміщеннях

В. Контролювати температуру, вологість, вміст шкідливих газів у повітрі приміщення

Г.Не згодовувати пліснявих, зіпсованих кормів

Д. Не допускати різкої зміни раціону

 

20. Зазначте незаразні хвороби органів травлення кролів і запобіжні заходи їх виникнення:

 

1.                 Катар шлунку і кишечника

2.                 Риніт

3.                 Бронхіт

4.                 Метеоризм, тимпанія

5.                 Стоматит

6.                 Пневмонія

7.                 Тепловий удар

А. Не згодовувати мерзлих кормів

Б. Не допускати протягів у приміщеннях

В. Контролювати температуру, вологість, вміст шкідливих газів у повітрі приміщення

Г.Не згодовувати пліснявих, зіпсованих кормів

Д. Не допускати різкої зміни раціону

 

 

21. Вкажіть інфекційні хвороби кролів:

1.                                         Міксоматоз

2.                                         Кокцидіоз

3.                                         Інфекційний стоматит

4.                                         Інфекційний риніт

 

 

5. Вушна короста

6. Вірусна гемологічна хвороба

7. Акароз

 

 

22. Яку продукцію одержують від хутрових звірів ?

А. Хижих:

Б. Гризунів:

1.                 М’ясо

2.                 Жир

3.                 Хутряні шкурки

4.                 Обрізі шкури з волоссям

5.                 Гній

6.                 Тушки

1.                 М’ясо

2.                 Жир

3.                 Хутряні шкурки

4.                 Обрізі шкури з волоссям

5.                 Гній

6.                 Тушки

 

23. Які зміни відбулися у хутрових звірів при клітковому розведенні ?

1.                 Розмір звірів зменшився

2.                 Розмір звірів збільшився

3.                 Плодючість підвищилась

4.                 Плодючість залишилась такою, як і в диких

5.  Якість шкурки поліпшилась, забарвлення урізноманітнилось

6. Якість і забарвлення волосяного покриву характерне для диких звірі

 

24. Вкажіть закономірність зміни обміну речовин хутрових звірів протягом року:

1.                 Восени і на початку зими обмін речовин уповільнюється, а у весняно-літній період підвищується з використанням резервних речовин

2.                 Восени і на початку зими обмін речовин уповільнюється, а у весняно-літній період підвищується з накопиченням резервних речовин

3.                 Восени і на початку зими обмін речовин підвищується, а у весняно-літній період уповільнюється з накопиченням резервних речовин

 

25. Зазначте тривалість вагітності та розвиток новонароджених щенят хижих звірів:

А. 30–60 днів

Б. 80–100 днів

В. 106–130 днів

1.                                                                 Щенята добре опушені, зрячі, з розвиненими зубами, здатні плавати

2.                                                                 Щенята сліпі, беззубі, добре опушені, здатні самостійно пересуватись

3.                                                                 Щенята сліпі, беззубі, глухі. Вкриті рідким волоссям, безпомічні

 

ВІДПОВІДІ НА ТЕСТИ МОДУЛЯ №2

 

ВІДПОВІДІ

ВІДПОВІДІ

1. 1, 2, 3, 5, 6

14. 1, В, а

2. 1

15. 1

3. Б

16. 1, 2, 3, 4, 5, 7

4. 1, 2, 3, 4, 5

17. 3, 4

5. А

18. 2, 3, 5, 6

6. Б

19. 2, 3, 6; Б, В

7. 2, 3, 4, 6

20. 1, 4, А, Г, Д

8. 1, 2, 3

21. 1, 3, 4, 6

9. 2

22. А 2, 3, 4, 5, 6.   Б 1, 2, 3, 5, 6

10. 4

23. 2, 3, 5, 6

11. 1

24. 1

12. 2, 3, 5

25. А, 3

13. 3, А, б